Inhoud:

De meeste leerkrachten hebben er mee te maken; kinderen voor wie het Nederlands/Vlaams een nieuw te leren taal is. Sommigen van deze kinderen zijn wel in Nederland/België  geboren maar hebben een andere ‘thuistaal’ maar er zijn ook steeds meer nieuwkomers voor wie het Nederlands/Vlaams, voor zowel kind als ouder, helemaal nieuw is.

Wat doe je met “zo’n” kind in je klas? Hoe leer een kind een  nieuwe taal en welke didactiek en werkvormen zet je daarbij in?

Tijdens deze training maak je kennis met verschillende aspecten die van belang zijn bij het leren van een nieuwe taal en krijg je handvatten om met deze doelgroep aan de slag te kunnen. Je oefent met de bijbehorende didactiek en je gaat aan de slag met het toepassen van de didactiek in jouw dagelijkse Dalton werkpraktijk.

Praktische informatie:

Studiebelasting: 40 uur (inclusief 3 bijeenkomsten, 2 praktische opdrachten en literatuur)

Verplicht aan te schaffen literatuur:

Kuiken, F.  & Vermeer, A. (2005). Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs. Utrecht: Thieme Meulenhoff
Coenen, J.  en Heijdenrijk, M. 2010. Zien is Snappen: grip op lessen Nederlands voor anderstalige kinderen. Rotterdam: Bazalt Educatieve uitgaven.

Tijdens de laatste bijeenkomst zullen de certificaten uitgereikt worden.

Zorg dat wij tijdig in het bezit zijn van je gegevens (voorletters/ geboorteachternaam/ geboortedatum en plaats)voor op je certificaat

  1. NB. Wij werken graag met kleine groepen, maar als de groep te klein wordt om kwaliteit te kunnen garanderen, annuleren of verzetten wij dit 3-luik.

Aanmelden via info@noordijkdaltonadvies.nl
Vrijblijvend advies en of vragen: (+31) 0614248101

Opgave is bindend, zie voor meer informatie hierover onze leveringsvoorwaarden op de website

Laat een bericht achter

Noordijk dalton advies is te bereiken via:

Telefoonnummer

Postadres

Kloosterkade 212
2628JJ  Delft